تنظيمات V-ray براي يك طراحي داخلي قسمت دوم

نوشته شده توسط 
رای دادن به این مورد
(2 آرا)

6- رندر نهايي توسط GI:

افزايش ميزان Global subdivs multiplier سبب تاثير در irradiance map  نيز ميشود، بنابراين اگر ما با GI از كار رندر بگيريم زمان زيادي صرف ميشود، براي جلوگيري از اين مشكل به تنظيماتي نياز داريم.

6- 1- GI را فعال سازيد (در منوي Indirect illumination )

6- 2- در منوي irradiance map ميزان Hemispheric subdivs را 8 قرار دهيد، تا كاهش سرعت ناشي از Global subdivs multiplier را جبران كند.

6- 3- از كار يك رندر بگيريد.

7- رندر همراه با متريال:

7- 1- از منو Global switches گزينه Override mtl را غير فعال سازيد.

7- 2- در همين منو گزينه reflection/refraction  را فعال ساخته و Max depth را نيز فعال كنيد.

7- 3- GI را غير فعال سازيد.

7- 4-  در منو rQMC sampler ميزان Noise treshold را 0.005 قرار دهيد. ( براي يك رندر سريع از كار)

7- 5- از كار رندر بگيريد.

8- يك ديد كلي از متريال كار توسط GI ( براي تنظيم متريال ها ):

8- 1- GI را فعال سازيد.

8- 2- براي بالا بردن سرعت رندر نوع primary engine  را Light cache انتخاب كنيد.

8- 3- رندر

در اين حالت شما ميتوانيد متريال هاي خود را چك كنيد و متريال مناسب را با توجه به نوع كار انتخاب كنيد.

9- GI بهتر با متريال:

9- 1- نوع primary engine را Irradiance map انتخاب كنيد.

9- 2- در منو rQMC sampler ميزان Noise treshold را 0.002 قرار دهيد.

9- 3- در منوي light cache ميزان Subdivs را 1000 قرار دهيد.

9- 4- در منوي light cache ميزان Sample size را 0.03 قرار دهيد. ( اينكار سبب ملايم تر شدن نور ميشود )

9- 5- رندر

اين تصوير نهايي ميباشد كه در آموزش بعدي با اندازه كامل رندر گرفته ميشود.

10- رندر گرفتن نهايي از كار با كيفيت كامل:

10- 1- ميزان resolution را به اندازه 1600 در 1300 تغيير دهيد.

 10- 2- از منوي System مقدار Render Region Division را 32 در 32 پيكسل قرار دهيد.

حالا ما بايد ميزان پارامترهاي irradiance map  را تنظيم كنيم، هنگامي كه ما resolution را دوبار افزايش داديم ، ما ميتوانيم مقدار Min و Max rate را در منوي irradiance map  دو واحد كم كنيم.

10- 3- در منوي irradiance map preset  نوع Current preset را Custom انتخاب كنيد.

10- 4- مقدار irradiance map min rate  را 5- قرار دهيد.

10- 5- مقدار irradiance map max rate را 3- قرار دهيد.

10- 6- بر روي دكمه Render كليك كنيد.

10- 7- بريد بخوابين فردا صبح بياين .

فابل رندر نهايي را مي توانيد از اينجا دانلود كنين.

تصوير نهايي خوب به نظر ميرسه ولي واسه اينكه تاريكتر يا روشن ترش كنين، ديگه احتياجي به رندر گرفتن دوباره ندارين؛ شما واسه اين كار از برنامه هاي ويرايش عكس مثل PhotoShop استفاده كنين و تصوير نهايي رو ميتونين يه چيزي شبيه تصوير زير كنين تا واقعي تر بشه.

البته واسه اينكه راحت لود بشه من يه مقدار كيفيت رو كم كردم.

نوشته شده توسط مهندس قاسمپور

خواندن 4462 بار آخرین بار تغییر یافته جمعه, 18 ارديبهشت 1394 16:57

لطفاً این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

ارسال نظر

کادرهایی که با علامت (*) مشخص شده اند وارد کردن اطلاعات در آنها الزامی می باشد. کد HTML مجاز نیست.

عضویت در خبرنامه

تماس با ما

  • قاسمپور 0060167933913
  • greatmemar@yahoo.com
  • فرم تماس با ما
  • آیدی یاهو: greatmemar آیدی اسکایپ: greatmemar8570